Bestellen
Bestellen gaat via de webshop, tenzij anders is afgesproken.
De bestelling wordt actief zodra de betaling is ontvangen. Je krijgt een bevestigingsmail van je bestelling. Deze kan ook in de ongewenste post terecht komen.
Kunnen jullie mij helpen met bestellen?
Ja, natuurlijk kan dat. Stuur een mailtje naar info@cadeautjesvanellis.nl dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Let op, vanwege mijn andere baan kan het zijn dat een reactie een dag op zich laat wachten. Ik streef ernaar om zo snel mogelijk te antwoorden.
Zijn alle producten op voorraad in de webshop?
De meeste cadeautjes worden op bestelling gemaakt. Daar zijn natuurlijk wel spullen voor nodig. In de webshop wordt de voorraad bij gehouden zodat je direct kan zien als iets is uitverkocht.
Kan mijn bestelling als cadeau ingepakt worden?
Uiteraard! Geef dit aan tijdens het bestellen. Het cadeautje kan ook direct bij degene voor wie het cadeautje is afgeleverd worden. Je kiest tijdens het bestellen dan voor de optie 'ander adres laten bezorgen'.
Kan ik ook bestellen vanuit het buitenland? Bijvoorbeeld België?
Op dit moment kan dit helaas niet. Wellicht in de toekomst wel.
Betalen
Hoe kan ik betalen in de webshop?
In de winkelwagen kun je direct de betaalwijze kiezen. Bij ons kun je veilig en gemakkelijk betalen via iDEAL (Nederland) of creditcard. Ook kun je kiezen voor achteraf betalen via Klarna (+ € 1,50). Onze betalingen lopen via Mollie.
Betaal je liever niet op deze wijze of kun je dat door omstandigheden niet? Je kan dan ook kiezen voor 'vooraf overmaken'. Nadat de betaling is ontvangen wordt je bestelling ingepakt en verstuurd.
Hoe werkt betalen via Klarna Achteraf Betalen?
In het bestelproces selecteer je 'Klarna Achteraf Betalen' als betaalmethode. Er wordt hiervoor een kleine vergoeding van € 1,50 per bestelling gevraagd. Kies je voor het eerst voor Klarna? Dan maak je je een Klarna-account aan, waar je je naam, factuuradres, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres invult. Bij terugkerende bestellingen vul je enkel je e-mailadres, telefoonnummer en geboortedatum in bij Klarna (via het online portaal of de Klarna-app). Na het voltooien van de bestelling krijg je een e-mail van Klarna met een betaalverzoek. Dit bedrag wordt toegevoegd aan het openstaande bedrag in je Klarna-account. Je kunt vervolgens binnen 30 dagen betalen via het online portaal van Klarna of de Klarna-app op de manier van jouw voorkeur.
Levertijd
Wat is de levertijd?
Veel producten worden handgemaakt en wat met aandacht gemaakt wordt, heeft tijd nodig. De gemiddelde levertijd van de producten is 4-5 werkdagen. De levertijd is afhankelijk van de persoonlijke wensen. Daarnaast probeer ik voldoende op voorraad te hebben, maar afhankelijk van de wensen moet er misschien apart ingekocht worden en dan ben ik afhankelijk van mijn leveranciers. Hierdoor kan de levertijd per product verschillen. Duurt het onverhoopt toch veel langer dan 5 werkdagen, dan neem ik tijdig even contact met je op en bespreken we samen wat passend is.
Een product dat speciaal voor de klant ontworpen wordt, heeft een langere levertijd dan een standaard product. Bij de producten waar je rekening moet houden met een langere levertijd, staat dit nog extra aangegeven.
Heb je het voor een speciale datum nodig? Mail dan voor je een bestelling plaatst, eerst naar info@cadeautjesvanellis.nl en vraag naar de mogelijkheden. Indien mogelijk probeer ik daar natuurlijk rekening mee te houden.
Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van de algemene voorwaarden is vermeld, streeft Cadeautjes van Ellis er naar om de geaccepteerde bestellingen te leveren zoals hierboven is aangegeven, maar altijd uiterlijk binnen 30 dagen zoals in de algemene voorwaarden vermeld staat.
Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden, nadat je de verzendbevestiging hebt ontvangen. Helaas kan ik het moment van aflevering niet garanderen, daar waar ik afhankelijk ben van de post.
Ophalen
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Het is ook mogelijk om je bestelling op te halen in Elst (Gelderland) op de Floralaan 34. Je krijgt een mail als je bestelling is afgerond. Ik zal je mailen, appen of bellen om in overleg het ophaalmoment af te stemmen.
Verzenden
Wat zijn de verzendkosten?
De bestellingen worden vanuit Nederland met PostNL verstuurd.
De voorkeur gaat uit naar brievenbuspakketpost. De kosten hiervoor zijn €5,25. Je ontvangt een track and trace code als je bestelling op de post is gegaan. Dit kan soms even duren. Het kan dus zijn dat je de verzendbevestiging en track and trace een paar uur na elkaar ontvangt.
Bestellingen die niet door de brievenbus passen worden als pakketpost verstuurd. De kosten hiervoor zijn €7,95. Je ontvangt een track and trace code als de bestelling verzonden is.
Bij bestellingen vanaf €75 euro of meer betaal je binnen Nederland geen verzendkosten.
Kan ik ook bestellen vanuit het buitenland?
Helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk. Wil je toch graag iets bestellen vanuit het buitenland? Mail me even, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
Waarom zijn de verzendkosten niet goedkoper?
Bij Cadeautjes van Ellis hou ik van eerlijkheid - net als jij! In plaats van de verzendkosten te verstoppen in de productprijs, ben ik transparant over wat je betaalt. Ik bereken simpelweg de werkelijke verzendkosten, zonder extraatjes. Want laten we eerlijk zijn, wie houdt er van verborgen kosten? Dus, terwijl andere winkels misschien lagere verzendkosten beloven, kies ik voor openheid en eerlijkheid en geen verborgen kosten die je anders zou betalen.
Hoe wordt mijn bestelling verpakt?
De producten verpak ik veelal in kartonnen verzenddozen. Het ligt aan het soort product hoe groot deze verzenddoos is. Ik hou graag rekening met het milieu en pas de verzendwijze aan aan het te verzenden product. Ik probeer ook regelmatig dozen te hergebruiken. Recyclen dus!
Ruilen en retourneren
Kan ik ook iets ruilen of retourneren?
Laten we hopen dat dit niet nodig is en alles naar wens is. Maar het kan natuurlijk altijd dat je niet tevreden bent. Dan kan je het product, binnen 14 dagen na ontvangst, ruilen of retourneren. Dit kan zonder opgave van reden. De retourkosten zijn voor de klant. Voor gepersonaliseerde producten gelden andere voorwaarden. Meer over retourneren lees je in de algemene voorwaarden.
Na annulering heb je 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt het volledige orderbedrag (inclusief de verzendkosten), binnen 14 dagen na ontvangst, teruggestort.
Gepersonaliseerde producten kunnen niet retour
De producten die gepersonaliseerd worden kan ik helaas niet retour nemen. Hiermee worden de producten bedoeld die bedrukt worden met naam en of de geboortegegevens. Heb je toch een klacht of heb ik iets niet goed gedaan, neem dan gerust contact op. We kijken dan naar de mogelijkheden.
Retour sturen
Voordat je iets terug stuurt, mail dan altijd eerst naar info@cadeautjesvanellis en vermeld daarbij de volgende gegevens:
Datum:
Besteld op:
Bestelnummer:
Ontvangen op:
Ik wil de volgende producten retourneren en herroep mij op het herroepingsrecht:
Jouw naam, adresgegevens en telefoonnummer.
Of vul het herroepingsformulier in.
Kosten in geval van retour sturen
Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor eigen rekening.
Indien je een bedrag betaald hebt, zal Cadeautjes van Ellis dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds onbeschadigd terug ontvangen is door Cadeautjes van Ellis of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Het bedrag zal teruggestort worden op dezelfde rekening waarmee er is betaald.
Als het product onbeschadigd ontvangen is, zal het door jou reeds betaalde bedrag binnen 14 dagen teruggestort worden. Indien het product gebruikt of beschadigd is, kan ik het helaas niet terugnemen. Verpak de artikelen dusdanig dat beschadiging wordt vermeden.
Het terugsturen van het product kan naar:
Cadeautjes van Ellis
Floralaan 34
6661 LL Elst
Ongefrankeerde retourzendingen worden niet geaccepteerd.
Klachten
Het product is beschadigd, wat nu?
Neem zo snel mogelijk contact op (het liefst binnen 24 uur na ontvangst van het product), met een duidelijke foto van het kapotte artikel, via info@cadeautjesvanellis.nl. Ik zal dan zo spoedig mogelijk contact met je opnemen om het op te lossen.
Ik heb een klacht, aan wie kan ik die richten?
Als je een klacht hebt over de service, de producten of iets anders, dan hoor ik dit graag. Klanttevredenheid staat immers hoog in het vaandel! Stuur een mail naar info@cadeautjesvanellis.nl.